T.C.
BASKİL BELEDİYE BAŞKANLIĞI
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ KAPSAM DAYANAK TANIMLAR VE TEMEL İLKELER
AMAÇ VE KAPSAM
MADDE 1 – Bu Yönetmeliğin amacı; Baskil Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü’nün kuruluşuna, teşkilat yapısına, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarına ilişkin hükümleri düzenlemektir.
YASAL DAYANAK
MADDE 2 – Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 4734 Kamu İhale Kanunu, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ve yürürlükteki diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
TANIMLAR
MADDE 3 - Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Başkan :Baskil Belediye Başkanı’nı,
Belediye :Baskil Belediye Başkanlığı’nı,
Müdür :Fen İşleri Müdürü’nü,
Müdürlük :Fen İşleri Müdürlüğü’nü,
Personel :Müdürlüğe bağlı çalışan tüm personeli, ifade eder.
Şirket :Baskil Belediye Başkanlığına bağlı şirketleri ifade eder.
EBYS :Elektronik Belge Yönetim Sistemi
İKİNCİ BÖLÜM
KURULUŞ VE YAPILANMA
Kuruluş
MADDE 4 - Fen İşleri Müdürlüğü yönetmeliği 5393 sayılı Belediye Yasası, Norm Kadro İlke ve Standartlarına uygun olarak görev, yetki ve sorumluluk ilkesine dayanılarak hazırlanmış olup, Belediye Başkan ve/veya görevlendireceği Başkan Yardımcısı bağlı olarak çalışan bir birimdir.
Teşkilatlanma
MADDE 5 –
Fen İşleri Müdürlüğü, teşkilat yapısı itibariyle “Afet İşleri Birimi” ve “Araştırma ve Geliştirme Şefliği”nden oluşur. Bu iki birim dışında kalan tüm hizmetler, müdürlük bünyesinde tanımlanan görev alanları kapsamında yürütülür. Bu görev alanları, müdürlüğün işleyişine dair düzenlenmiş uygulama başlıkları olup, ayrı birim veya şeflik olarak yapılandırılmamıştır.
Teşkilat Şeması
Fen İşleri Müdürlüğü
├── Afet İşleri Birimi
├── Araştırma ve Geliştirme Şefliği
├── Görev Alanları
├── İdari ve Büro Hizmetleri
├── Teknik Hizmetler
├── Park ve Bahçeler Hizmetleri
├── İmar ve Şehircilik Hizmetleri
├── Araç Bakım ve Onarım Hizmetleri (Kademe)
├── Temizlik Hizmetleri
├── İçme Suyu ve Kanalizasyon Hizmetleri
├── Ulaştırma Hizmetleri (Otobüs İşletmesi)
Personel Yapısı:
Müdürlüğün personel yapısı, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve Norm Kadro İlke ve Standartlarına uygun olarak belirlenmiş olup aşağıdaki unvanlardan oluşur:
ç) Sözleşmeli personel
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
MADDE 6 – Fen İşleri Müdürlüğü, Baskil Belediye Başkanlığı’nın amaçları, stratejileri ve hizmet politikaları doğrultusunda; 3194 sayılı İmar Kanunu, 5216 ve 5393 sayılı Belediye Kanunu ile ilgili diğer mevzuat çerçevesinde görev yapar. Müdürlük; yeni yol, kaldırım ve altyapı yapımı; mevcut yolların bakım ve onarımı; içme suyu ve kanalizasyon hizmetleri; park, bahçe ve yeşil alanların yapımı ve bakımı; toplu ulaşım hizmetlerinin planlanması ve yürütülmesi; araç envanteri ve bakım-onarım hizmetleri; hizmet binalarının teknik desteği ve onarımı; afet yönetimi ve risk azaltma çalışmaları; imar ruhsatı öncesi teknik incelemeler ile teknik görüşlerin hazırlanması; çevre düzenlemesi ve hafriyat işlerinin takibi gibi teknik ve yapım işlerinden sorumludur. Ayrıca Müdürlük, belediye hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla ulusal ve uluslararası destek programları ve hibe kaynaklarına yönelik proje geliştirme, yürütme ve raporlama çalışmalarını da yürütür. Tüm görevler, Belediye Başkanı veya görevlendireceği Başkan Yardımcısının gözetim ve denetiminde, mevzuata uygun şekilde planlanır, yürütülür ve sonuçlandırılır. Bu bağlamında:
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ
1) Belediyeye ait her türlü yapım, bakım ve onarım işlerini (bina, tesis, altyapı) yapmak veya yaptırmak.
2) Belediye hizmet binaları ile sosyal tesislerin bakım, tadilat ve güçlendirme işlerini planlayıp yürütmek.
3) Belediye araç, iş makinesi ve ekipmanlarının periyodik bakım-onarımını, kademe hizmetlerini ve arıza takibini yapmak veya yaptırmak.
4) Meydan, bulvar, cadde, sokak ve kaldırımların yapım, bakım ve onarımını sağlamak, trafik ve yaya güvenliği için gerekli düzenlemeleri yapmak.
5) Trafik sinyalizasyon sistemlerini kurmak mevcut sistemlerin bakım-onarım ve modernizasyonunu yürütmek.
6) Asfalt, parke, beton, bordür ve benzeri üstyapı işlerinde gerekli malzeme ile araç/iş makinesi teminine ilişkin teknik şartnameleri hazırlamak.
7) Stabilize yol yapımı için kırma taş ve dolgu malzemesi serimi-sıkıştırma işlerini gerçekleştirmek, yol kotu ve drenaj kontrollerini yapmak.
8) Bordür döşeme, tretuvar dolgusu ve engelli erişimine uygun kaldırım düzenlemelerini yürütmek.
9) Asfalt kaplamalı yolların serim, yama ve kaplama işlemlerini yapmak veya yaptırmak, kalite kontrol numunesi almak.
10) İmar planına uygun istinat duvarı, otopark ve benzeri altyapı imalatlarını projelendirip uygulamak.
11) Kaçak, ruhsatsız veya riskli yapıların yıkım işlemlerinde teknik ekip ve makine desteği sağlamak, sahayı güvenli hâle getirmek.
12) Metal, marangoz, kaynak ve elektrik atölyesi işlerini (imalat-montaj-bakım) yapmak veya yaptırmak.
13) Kar-buzla mücadele planını hazırlamak, yol ve kaldırımlarda kar küreme, tuzlama ve solüsyon uygulamalarını gerçekleştirmek.
14) İçme suyu kaynaklarını korumak, iyileştirmek, yeni su kuyusu ve kaptaj projelerini hazırlamak.
15) İçme suyu hatlarının döşenmesi, arıza onarımı ve kaçak tespiti işlemlerini yürütmek, basınç dengelemesi yapmak.
16) Ana isale hatları, depolar ve terfi merkezlerinin periyodik bakım-onarımını yapmak, otomasyon ve SCADA sistemlerini işletmek.
17) İçme suyunun sürekli dezenfeksiyonu için klor ölçümü ve laboratuvar analizlerini yapmak, sonuçları İl Sağlık Müdürlüğü ile paylaşmak.
18) Kanalizasyon ve yağmur suyu hatlarındaki arızalara müdahale etmek, yeni hat ve menfez projelerini uygulamak.
19) Yağmur suyu ızgara ve menfezlerinin periyodik temizliğini yapmak, sel ve taşkın risk analizlerini belediye afet planına işlemek.
20) Hafriyat ve inşaat atığı taşınmasında yasal döküm sahalarını yönetmek, kaçak döküm için kontrol ve yaptırım süreçlerini başlatmak.
21) Park ve yeşil alanlar için konsept proje hazırlamak veya hazırlatmak, uygulama, bakım ve yenileme işlerini yürütmek.
22) Yeni park, yeşil alan, çocuk oyun ve spor alanları yapmak, kullanılan donatı ve oyun gruplarının sağlamlık ve güvenliğini kontrol ettirmek
23) Mevcut park ve yeşil alanların mevsimsel bakım, budama, ilaçlama ve sulama programlarını uygulamak.
24) Bitki, çiçek ve fidan temini için belediye serasında üretim yapmak veya tedariği sağlamak.
25) Kişi başına düşen yeşil alan miktarını artıracak ağaçlandırma ve peyzaj projeleri geliştirmek.
26) Mezarlıkların bakım-onarım, çevre düzeni ve defin yol güzergah düzenlemelerini yürütmek.
27) Ağaçlandırma yapılacak alanları belirlemek, ilgili kurumlarla ortak kampanya ve etkinlikler düzenlemek.
28) Cadde-sokak yön ve isim levhalarının yerleştirilmesi, bakım-yenilemesini yapmak.
29) Temizlik araç-ekipman planlaması yaparak cadde-sokak temizliği, konteyner yıkama-dezenfeksiyon ve büyük atık toplama hizmetlerini yürütmek.
30) Sıfır Atık Yönetmeliği doğrultusunda ambalaj atığı, atık pil, elektronik atık ve bitkisel atık yağ toplama faaliyetlerine teknik destek sağlamak.
31) Belediyeye ait otobüs ve toplu taşıma araçlarının sevk-idare, sefer planlama ve bakım-onarım işlerini koordine etmek.
32) Otobüs duraklarının bakım-temizlik ve yolcu konforunu artırıcı düzenlemelerini yürütmek.
33) Fen İşleri hizmetleri için gereken araç, iş makinesi ve ekipmanın temini, kiralanması, hurdaya ayırma ve envanter kayıt işlemlerini yapmak.
34) Müdürlük faaliyetleri için ihtiyaç duyulan mal-hizmet alımlarına ilişkin teknik şartname ve yaklaşık maliyet hazırlamak, ihale sürecini takip etmek.
35) Stratejik plan ve performans programı hedeflerine uygun müdürlük bütçesini hazırlamak, uygulamak ve raporlamak.
36) EBYS ve Standart Dosya Planına uygun yazışma, dosyalama ve arşiv işlemlerini yürütmek.
37) İş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun çalışma ortamı tesis etmek; risk analizi, KKD temini ve eğitimlerini sağlamak.
38) Altyapı projelerinde çevre koruma, enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik ilkelerine uygun teknik çözümler üretmek.
39) Belediyeye ait taşınır ve taşınmaz malların yapım, bakım, onarım, satış ve kiralama işleri ile mal ve hizmet alımlarına ilişkin ihaleleri yürütmek, yaklaşık maliyet, teknik şartname, keşif, metraj ve diğer ihale dokümanlarını hazırlamak, süreci ilgili mevzuata uygun şekilde sonuçlandırmak.
40) Afet ve risk yönetimi strateji ve eylem planlarını hazırlamak veya güncellemek, tatbikat ve eğitimler düzenlemek.
41) Deprem, sel ve diğer afetlere ilişkin senaryolar hazırlamak, AFAD, Kaymakamlık ve diğer kurumlarla koordinasyon sağlamak.
42) Ulusal-uluslararası hibe, kredi ve proje çağrılarını takip etmek, projeler geliştirmek ve uygulama süreçlerini yönetmek.
43) Üniversiteler, bakanlıklar, kalkınma ajansları ve STK’larla ortak proje geliştirmek, teknik sözleşme ve protokolleri hazırlamak.
44) Belediye yatırımlarına ilişkin zemin etüdü, keşif, metraj, hakediş, kesin hesap ve kontrol işlemlerini yapmak.
45) Yapım işlerinde kalite kontrol numune alımı, laboratuvar takibi ve şantiye denetimlerini yürütmek.
46) Belediye araçlarının muayene, sigorta, egzoz emisyon, plaka ve ruhsat işlemlerini takip etmek.
47) Vatandaşlardan gelen talepleri teknik açıdan incelemek, değerlendirmek, gerekli işlemleri yapmak ve sonuç hakkında başvuru sahibine bilgi vermek
48)Yıllık yatırım programı, aylık-üç aylık faaliyet raporları ve performans göstergelerini hazırlamak, başkanlık makamına sunmak.
49) Kurumsal iç kontrol ve iç denetim faaliyetlerine teknik veri ve belge desteği sağlamak.
50) Yapılara ilişkin Enerji Kimlik Belgesi, asansör periyodik kontrol raporu, yangın algılama ve güvenlik sistemlerine dair test raporları gibi yapı güvenliği belgelerini kontrol ederek teknik işlemlerde dikkate almak.
51) Çevre Kanunu, İmar Kanunu, Kamu İhale Kanunu ve ilgili tüm mevzuata göre teknik işlemleri yürütmek.
52) Müdürlük görev alanındaki süreçlerde kalite yönetim sistemi talimat ve prosedürlerine uymak.
53) Belediye Başkanı tarafından veya mevzuatla verilen diğer görevleri yerine getirmek.
ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME ŞEFLİĞİNİN GÖREVLERİ
MADDE 7-
1) Belediyenin görev ve sorumluluk alanına giren tüm konularda, ulusal ve uluslararası fon kaynaklarını araştırmak, bu fonlara başvuru süreçlerini yürütmek ve ilgili evrak, belge, protokol ve sistemsel hazırlıkları yapmak.
2) Avrupa Birliği (AB) Çerçeve Programları, IPA, İPARD, Dünya Bankası, UNDP gibi uluslararası fonlara uygun proje fikirleri geliştirmek, başvuru dosyalarını hazırlamak ve takibini sağlamak.
3) Belediye hizmetlerinde verimliliği artırmak ve yeni model geliştirmek amacıyla Ar-Ge faaliyetleri yürütmek, yenilikçi çözümler üretmek, mevcut hizmet süreçlerini analiz ederek geliştirici öneriler sunmak.
4) Hazırlanan veya hazırlanacak projelerin teknik ve mali fizibilite analizlerini yapmak veya bu konuda uzman kişi ve kuruluşlardan destek alınmasını sağlamak.
5) Proje ortaklığı kurulabilecek kamu kurumları, üniversiteler, kalkınma ajansları ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği geliştirmek, protokoller hazırlamak ve yürürlüğe alınmasını koordine etmek.
6) Uygulama aşamasına geçen projelerin tüm süreçlerini yürütmek; bütçe, faaliyet ve performans hedeflerine uygun olarak periyodik izleme, değerlendirme ve raporlama işlemlerini yapmak.
7) Ulusal ve uluslararası tüm destek programlarını periyodik olarak takip etmek, fon çağrılarını izlemek ve bu çağrılar hakkında ilgili birimleri ve Belediye üst yönetimini bilgilendirmek.
8) Belediyede görevli personele yönelik olarak, proje hazırlama, fon başvurusu yapma, bütçeleme, kaynak yönetimi gibi konularda eğitimler düzenlemek veya ilgili kurumlarla iş birliği içinde bu eğitimleri organize etmek.
9) Ar-Ge ve proje geliştirme çalışmaları kapsamında seminer, panel, çalıştay, eğitim, tanıtım toplantıları gibi etkinlikler düzenlemek veya bu tür etkinliklere aktif katılım sağlamak.
10) Yürütülen projelerle ilgili halkı bilgilendirmek amacıyla broşür, kitapçık, tanıtım filmi, dijital içerik, afiş, sosyal medya paylaşımları gibi iletişim materyalleri oluşturmak veya hazırlanmasını sağlamak.
AFET İŞLERİ BİRİMİN GÖREVLERİ
MADDE 8-
1) Afet ve risk yönetimi stratejilerini ve eylem planlarını hazırlamak veya hazırlatmak.
2) Deprem ve diğer afetlere yönelik senaryo oluşturmak, planlama yapmak; eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerini organize etmek.
3) Elazığ Valiliği, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (AFAD), diğer kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşları ile koordinasyonu sağlamak.
4) Kentsel risklerin belirlenmesi, afet tehlike ve risk haritalarının oluşturulması için ilgili kamu kurumları ve uzmanlarla iş birliği yapmak.
5) Afet bilincinin yaygınlaştırılması amacıyla panel, bilgi şöleni, konferans, seminer gibi etkinlikler düzenlemek veya destek olmak.
6) Afetlere ilişkin bilgilendirici broşür, kitapçık ve eğitim materyalleri hazırlamak veya hazırlatmak; halka ulaştırılmasını sağlamak.
7) Bölge halkının afetlere karşı bilinçlendirilmesine yönelik uyarıcı kampanyalar ve saha etkinlikleri organize etmek veya ettirmek.
8) İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (AFAD) ile koordineli çalışarak, gerekli verilerin üretimini, paylaşımını ve analizini sağlamak.
9) Üst makamların talimatları doğrultusunda Elazığ Valiliği Afet Yönetim Merkezi ile eşgüdümlü çalışmalar yürütmek.
10) Ulusal ve uluslararası düzeyde afet yönetimiyle ilgili program, proje, destek fonları ve iş birliği imkanlarını takip etmek, başvurularda bulunmak.
11) Belediye afet yönetimi stratejik planlarını ve performans göstergelerini ilgili mevzuat çerçevesinde hazırlamak, uygulamaları izlemek ve değerlendirme raporları sunmak.
12) Afet sonrası toparlanma süreci kapsamında kısa ve uzun vadeli rehabilitasyon planlarını hazırlamak, uygulanmasını koordine etmek.
13) Belediye hizmet binaları, tesisler ve kritik altyapılar için afet ve acil durum eylem planları hazırlamak, güncel tutmak ve personele uygulamalı eğitim verilmesini sağlamak.
14) Afet öncesi, sırası ve sonrası görev dağılımlarını belirten organizasyon şemaları ve müdahale ekip görev tanımlarını hazırlamak; ekiplerin kurulmasını ve periyodik eğitimlerle güçlendirilmesini sağlamak.
15) İlçede afet yönetimi, risk azaltımı ve kriz müdahale planlamaları kapsamında Baskil Kaymakamlığı ile koordinasyon sağlamak, Kaymakamlık tarafından oluşturulan kurul ve komisyonlara belediyeyi temsilen katılım sağlamak.
İDARİ VE BÜRO HİZMETLERİNE İLİŞKİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLAR
MADDE 9-
Fen İşleri Müdürlüğü'nün idari ve büro hizmetleri kapsamında aşağıdaki görevleri yürütür:
1) Müdürlük tarafından oluşturulan yazışma ve belgeleri Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) üzerinden oluşturmak, ilgili birimlere sistem üzerinden iletmek.
2) Müdürlük tarafından üretilen belgeleri, konu bazında tasnif ederek resmi yazışma kuralları ve Standart Dosya Planı hükümlerine uygun şekilde dosyalamak.
3) İşlemi tamamlanan belgeleri, Arşiv Mevzuatına uygun şekilde muhafaza etmek, periyodik aralıklarla dosyalama ve arşiv düzenini sağlamak.
4) Başkanlık makamına sunulacak evrakların imza ve onay sürecini EBYS üzerinden takip etmek.
5) Müdürlük tarafından hazırlanan tüm yazışmaların, mevzuat, genelge ve talimatlara uygun olarak zamanında ve eksiksiz yapılmasını sağlamak.
6) Müdürlük bünyesinde gerçekleştirilen hizmet alımı, mal ve yapım işlerine ait ödeme evraklarını hazırlamak, tahakkuk işlemlerini yürütmek.
7) Müdürlükte kullanılan tüm demirbaş ve taşınır malzemelerin giriş-çıkışlarını Taşınır Mal Yönetmeliği’ne uygun şekilde takip etmek.
8) Yeni alınan veya bağış yoluyla edinilen taşınırları kayda almak; kullanım ömrü sona erenleri kayıt dışına çıkarmak için ilgili işlemleri başlatmak.
9) Müdürlük ambarında bulunan malzemelerin düzenli muhafazasını sağlamak ve periyodik sayımlarını yapmak.
10) Görev değişikliği, yıl sonu veya ihtiyaç halinde ambardaki malzeme ve demirbaşların sayımını yapmak, uygun şekilde raporlamak.
TEKNİK HİZMETLERE İLİŞKİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLAR
MADDE 10 –
Fen İşleri Müdürlüğü'nün teknik hizmetler kapsamında aşağıdaki görevleri yürütür:
1) Bina, çevre düzenlemesi, altyapı gibi işlerin ön etütlerini, avam projelerini, metraj ve keşiflerini hazırlamak, ihale süreçlerini başlatmak üzere gerekli dosyaları oluşturmak.
2) Diğer müdürlüklerin talepleri doğrultusunda, yapım, bakım, onarım ve teknik nitelikli hizmetleri yerine getirmek.
3) Asfalt, bordür, kaldırım, trotuar, yağmur suyu hattı, istinat duvarı vb. işlerde kullanılacak malzeme, ekipman ve araç kiralama işlemleri için ihale dosyalarını hazırlamak.
4) Belediyeye ait taşınır ve taşınmaz malların yapım, bakım, onarım, satış ve kiralama işleri ile mal ve hizmet alımlarına ilişkin ihaleleri yürütmek, yaklaşık maliyet, teknik şartname, keşif, metraj ve diğer ihale dokümanlarını hazırlamak, süreci ilgili mevzuata uygun şekilde sonuçlandırmak.
5) Müdürlük tarafından alınan mal ve hizmet faturalarının kontrolünü yapmak, ödeme belgelerini ve teknik hakediş evraklarını hazırlamak.
6) İlçedeki mahallelerde asfalt kaplama, yama ve benzeri işler için uygun güzergahları belirlemek ve gerekli asfalt miktarlarını hesaplamak.
7) Onaylanan iş programlarının uygulanmasını sağlamak, uygulama esnasında oluşabilecek aksaklıkları tespit ederek yönetime bildirmek ve gerekli önlemleri almak.
8) Programda yer almayan sokak ve bölgelerde ön keşif yapmak, acil durumlar için hazırlık çalışmalarını başlatmak.
9) Stabilize yol yapımına ilişkin ihtiyaçları belirlemek, gerekli dolgu ve mıcır gibi malzemelerin teminini ve stoklanmasını sağlamak.
10) Ruhsata bağlı olarak yapılan inşaat, imalat ve tesisat işlerini ilgili proje, yönetmelik, şartname ve sözleşmelere uygun şekilde yürütmek ve kontrollüğünü sağlamak.
11) Belediye veya vatandaş talebiyle yapılan tadilat ve çevre düzenleme işlerinin sürecini takip etmek, teknik uygulama denetimini yapmak.
12) İhale edilen işlerin teknik uygunluk ve mevzuata uygunluğunu sağlamak, yüklenicilere gerekli teknik uyarı ve düzeltmeleri bildirmek.
13) Çalışma alanındaki altyapı hatlarına (içme suyu, kanalizasyon, elektrik vb.) zarar verilmemesi için gerekli koruma önlemlerini almak.
14) Yapım, bakım ve hizmet işlerine ilişkin hak ediş raporlarını hazırlamak, teknik uygunluk kontrollerini yaparak ödeme sürecinin zamanında tamamlanmasını sağlamak.
15) Müdürlük personeline teknik rehberlik yapmak, iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli uyarı ve tedbirleri almak, kişisel koruyucu donanımların kullanımını sağlamak.
16) Sorumluluk alanındaki işlerle ilgili Müdüre periyodik bilgi vermek, istatistik, rapor ve belge düzenleyerek kayıtlı sistem takibini sağlamak.
17) Vatandaşlardan gelen teknik içerikli talep, şikâyet ve başvuruları yerinde inceleyerek sonuçlandırmak, gerektiğinde Başkanlık Makamı’na bilgi vermek veya rapor sunmak.
18) Park, refüj, havuz ve benzeri açık alanlardaki elektrik, aydınlatma ve enerji sistemlerinin bakım, onarım ve yenileme işlerini yapmak veya yaptırmak.
19) Belediye hizmet binalarındaki elektrik panoları, sigorta sistemleri ve iç tesisatların periyodik bakım ve kontrolünü yapmak veya yaptırmak.
20) Müdürlüklerin faaliyet alanlarındaki elektrik arızalarını gidermek, acil durumlarda geçici çözümler üretmek ve gerektiğinde yeni tesisatları kurmak.
21) Diğer müdürlüklerin talepleri doğrultusunda enerji kullanılan alanlarda bakım, onarım, tadilat ve yenileme işlerini yapmak veya yaptırmak.
22) Belediye sorumluluğundaki yol ağlarında bulunan sinyalizasyon sistemlerinin bakım, yenileme ve yeni kurulum işlemlerini yapmak.
23) İlçe geneline yayın yapan hoparlör sistemlerinin çalışır durumda tutulması, arızalarının giderilmesi ve periyodik kontrollerinin yapılmasını sağlamak.
24) Belediyeye ait hizmet binaları, sosyal tesisler ve kültür merkezlerinde oluşabilecek teknik ihtiyaçlar doğrultusunda boya, badana, tesisat, marangozluk gibi bakım-onarım işlemlerini yapmak veya yaptırmak.
25) Teknik işler kapsamında kullanılan tüm makine, araç ve ekipmanların periyodik bakım ve arıza onarımlarını takip etmek; hurdaya ayırma işlemlerine teknik rapor düzenlemek.
26) Müdürlük tarafından gerçekleştirilen tüm teknik faaliyetlerde çevreye zarar verilmemesi amacıyla sürdürülebilirlik ve çevre koruma prensiplerine uygunluk sağlamak.
27) Yatırım programı kapsamındaki teknik projelere ilişkin süreci izlemek, çalışmalara ait görsel içerikli raporlar hazırlamak ve proje belgelerini dijital ve fiziki ortamda arşivlemek.
Park ve Bahçeler Hizmetleri Kapsamında Görev, Yetki ve Sorumluluklar
MADDE 11 –
Fen İşleri Müdürlüğü, ilçe sınırları içerisindeki yeşil alanların korunması, geliştirilmesi ve bakımı konularında aşağıdaki görevleri yürütür:
1) Kişi başına düşen yeşil alan miktarını artırmak amacıyla fizibilite çalışmaları yapmak, imar planları ve nüfus yoğunluğu dikkate alınarak uygun alanlara yeni park ve yeşil alan projeleri hazırlamak, uygulamak veya uygulatmak.
2) Cadde, sokak, meydan ve refüjlerde estetik bütünlük sağlayacak şekilde ağaçlandırma, yeşillendirme ve bitkilendirme çalışmaları yapmak; bu alanlarda periyodik sulama, gübreleme, budama, ilaçlama ve çapa gibi bakım işlemlerini yürütmek veya yürüttürmek.
3) Park, bahçe, çocuk oyun alanı, yürüyüş yolu ve spor alanı gibi kamusal yeşil alanlardaki mevcut tesislerin bakım, onarım ve temizlik işlerini yapmak veya yaptırmak, bu alanlarda bulunan aydınlatma sistemleri ile oyun grubu, oturma bankı, kamelya, çöp kutusu gibi peyzaj donatılarının periyodik bakımını, onarımını ve güvenlik kontrollerini gerçekleştirmek
4) Anıt ağaç, tarihi ağaç ve korunması gereken türlerin tespiti, taşınması veya kesilmesi işlemleri için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü gibi yetkili kurumlardan gerekli izinleri almak, işlemleri mevzuata uygun şekilde yürütmek.
5) Vatandaş ve kamu kurumlarının talepleri doğrultusunda kamusal alandaki ağaçlara yönelik yapılan izinsiz kesim, budama veya zarar verme gibi müdahalelerde yerinde inceleme ve tespit yapmak, gerektiğinde yasal işlem başlatmak üzere tutanak düzenlemek ve durumu üst makama bildirmek.
6) İmar planlarına uygun şekilde yeni oluşturulan veya mevcut yeşil alanlar için peyzaj projeleri hazırlamak, metraj, keşif ve yaklaşık maliyet hesaplarını yapmak, uygulama sonrasında teknik arşivde belgeleri düzenli şekilde muhafaza etmek.
7) Okul, cami, kamu kurumları ve benzeri yerlerden gelen talepleri değerlendirmek; Fen İşleri Müdürü ve Belediye Başkanının onayı doğrultusunda çevre düzenlemesi, ağaçlandırma veya peyzaj destek hizmetleri sağlamak.
8) Park, bahçe ve yeşil alanlardaki şehir mobilyaları ile sınır elemanlarının (bordür, ferforje korkuluk, ahşap çit vb.) boya, vernik, cila, tamirat ve yenileme işlemlerini yapmak veya yaptırmak.
9) Görev alanı kapsamındaki faaliyetlere ilişkin Müdüre periyodik olarak rapor sunmak; yapılan işlerin takibi için istatistikî veri üretmek ve kayıtları düzenli olarak güncel tutmak.
10) Toplum yararına yapılan çevre düzenleme ve ağaçlandırma kampanyalarına destek vermek, fidan dikimi gibi etkinliklerde koordinasyon sağlamak.
11) Park ve yeşil alanlarda yer alan yürüyüş yolları, spor alanları, sulama sistemleri ve su kaynaklarının işlerliğini kontrol etmek, bakım ve onarımını yapmak veya yaptırmak.
12) Mevsimsel peyzaj uygulamaları (yazlık/kışlık bitkilendirme, çiçeklendirme, çim serimi vb.) planlarını hazırlamak, uygulamak veya uygulatmak
İMAR, ŞEHİRCİLİK VE RUHSAT HİZMETLERİNE İLİŞKİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLAR
MADDE 12-
Fen İşleri Müdürlüğü, ilçe sınırları içinde imar, ruhsatlandırma, şehircilik ve planlama alanlarında aşağıdaki görevleri yürütür:
1) Nazım, uygulama, revizyon, ilave, koruma ve turizm amaçlı imar planı ve plan değişikliği tekliflerini hazırlamak veya hazırlatmak, imar çapı taleplerini değerlendirmek.
2) Parselasyon, ifraz, tevhit, yola terk, ihdas işlemlerini yapmak, aplikasyon ve dağıtım cetvellerini düzenlemek.
3) İmar barışı / imar affı hükümleri çerçevesinde ıslah imar planlarını hazırlamak, Belediye Meclisine sunmak ve takibini yapmak.
4) Koruma amaçlı imar planları doğrultusunda sit alanlarının planlanmasını sağlamak, Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu süreçlerini yürütmek.
5) Kentsel dönüşüm, yenileme ve gelişim projelerine yönelik analiz, tasarım ve planlama çalışmalarını yürütmek, uygulama dosyalarını hazırlamak, projelerin uygulanmasını sağlamak ve saha denetimini yapmak
6) Planlı alanlardaki yapılaşmaları denetlemek, mimari-statik-mekanik-elektrik projeleri incelemek ve onaylamak.
7) Tevhit, ifraz ve parselasyon dosyalarını kontrol ederek encümene sunmak.
8) Yapı ruhsatı, uygulama projesi ve benzeri işlerde görev alan mühendis, mimar ve şehir plancısı gibi teknik personelin kayıt ve sicil dosyalarını düzenlemek ve arşivlemek.
9) İmar durumu, kot tutanağı ve yapı yaklaşma mesafesi belgelerini düzenlemek.
10) Yapı ruhsatı, tadilat ruhsatı ve yapı kullanma izin belgesi (iskan) işlemlerine ilişkin teknik inceleme, yerinde tespit ve uygunluk görüşü vermek, şantiye denetimlerini gerçekleştirmek ve uygunsuz yapılarla ilgili yapı tatil tutanağı düzenleyerek ilgili birimlere bildirimde bulunmak.
11) 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanun kapsamında faaliyet gösteren yapı denetim kuruluşlarının görev alanındaki uygulamaları sahada takip etmek, hakediş belgelerini kontrol etmek ve hizmet bedellerine ilişkin tahsilat sürecini izlemek
12) Kat irtifakı ve kat mülkiyeti başvurularında mimari projeye, yapı ruhsatına ve yapı kullanma izin belgesine uygunluğu kontrol ederek, gerekli onay işlemlerini yürütmek.
13) Riskli, metruk veya tehlike arz eden yapılar hakkında 6306 ve 3194 sayılı kanunlar gereği işlem tesis etme, yıkım süreçlerini yürütmek.
14) Belediyeye ait taşınmazların tapu kayıtlarını düzenlemek, niteliğine (cinsine) ilişkin değişiklik işlemlerini (cins tashihi) gerçekleştirmek, değerleme çalışmalarını yürütmek ve tüm taşınmazlara ilişkin Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) tabanlı dijital envanter oluşturmak.
15) Kamulaştırma ve acele kamulaştırma süreçlerine ilişkin gerekli dosyaları hazırlamak, bedel tespiti ve tescil davalarını takip etmek, ilgili kurumlarla yazışmaları yürütmek.
16) Yeni yapılaşma, yol ve parsel düzenlemelerine bağlı olarak numarataj işlemlerini yürütmek, bina ve bağımsız bölümlere adres numarası vermek, adres değişikliklerini Ulusal Adres Veri Tabanı (UAVT) üzerinde güncellemek ve ilgili kurumlarla koordinasyonu sağlamak
17) Cadde, sokak, meydan ve benzeri yerlere ad verilmesi veya mevcut adların değiştirilmesine ilişkin teklif dosyalarını hazırlamak, meclis gündemine sunulmak üzere gerekli teknik bilgi ve belgeleri düzenlemek.
18) Yeni yapılan asansörlerin tescil belgelerine esas teşkil eden teknik dosyaları incelemek, periyodik kontrol raporlarını takip etmek, uygunsuzlukların giderilmesi için yapı sahiplerine bildirimde bulunmak ve gerekli durumlarda ilgili idarelere bildirim yapmak.
19) Yatırım programında yer alan belediye projelerine ilişkin uygulama projelerini hazırlamak veya hizmet alımı yoluyla hazırlatmak yapı ruhsatı başvurusu için gerekli teknik belgeleri düzenleyerek ruhsat sürecini takip etmek
20) Tarihi ve kültürel yapıların rölöve, restorasyon, restitüsyon işlemlerini yürütmek, hibe ve teşvik dosyalarını hazırlamak.
21) Toplu Konut İdaresi (TOKİ) dâhil ortak projelerin imar-ruhsat süreçlerini koordine etmek.
22) Kıymet Takdir ve Uzlaşma Komisyonu sekretaryasını yürütmek, rapor ve kararları arşivlemek.
23) Kamulaştırma, takas, devir, irtifak, üst hakkı gibi taşınmaz işlemlerine ait teknik protokol ve sözleşmeleri hazırlamak.
24) Hisseli taşınmaz satış işlemlerini encümen kararları doğrultusunda yürütmek.
25) Kentsel dönüşüm alanlarındaki taşınmaz değerlemeleri, pay satışları, tahliye ve yıkım yazışmalarını yürütmek.
26) 3194 sayılı İmar Kanunu, 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanun, Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği ve ilgili mevzuat çerçevesinde, yapı ruhsatı, tadilat ruhsatı ve yapı kullanma izin belgesi (iskan) işlemlerini yürütmek,yapı projelerini teknik yönden incelemek; kaçak yapıların tespitini yapmak, yıkıma ilişkin teknik raporları hazırlamak ve ilgili mercilere sunmak, yapı denetim sürecinde kontrol, belge inceleme ve hakediş takibini gerçekleştirmek.
27) Ruhsatsız veya imara aykırı yapılaşmaları tespit etmek, tutanak düzenlemek, ilgili mercilere bildirmek ve idari-teknik süreci takip etmek.
28) Yapılaşmaya esas jeolojik ve jeoteknik etüt raporlarını teknik yönden inceleyip onaylamak, mevzuata aykırılık veya zemin açısından yetersizlik tespit edilmesi halinde ilave zemin etütleri talep etmek, zemini riskli alan olarak değerlendirilen bölgelerde yapılaşma kısıtlaması getirilmesine yönelik teknik rapor hazırlayarak, kısıtlama getirilmesine yönelik teknik rapor hazırlayarak ilgili karar mercilerine sunmak.
29) “İmar planları, paftalar, ruhsat projeleri, hakediş belgeleri, aplikasyon krokileri vb. dokümanlardan oluşan sayısal imar arşivini dijital ortamda oluşturmak ve düzenli biçimde muhafaza etmek, yetkilendirilmiş personel tarafından erişilebilirliğini sağlamak.
30) İmar uygulamalarıyla ilgili olarak, vatandaşlar veya kurumlar tarafından yapılan bilgi-belge taleplerini karşılamak, teknik içerikli talepler için gerekli incelemeleri yaparak görüş yazısı hazırlamak ve gerektiğinde üst makama sunmak.
31) İmar süreci kapsamında talep edilen enerji kimlik belgesi ile su, doğalgaz gibi altyapı bağlantılarına ilişkin uygunluk belgeleri için ilgili kurumlarla koordinasyonu sağlamak ve başvuru yazışmalarını gerçekleştirmek
32) Yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin belgesi başvurularını değerlendirmek, mevzuata uygunluğunu denetlemek, teknik görüşleri hazırlamak ve yapı ruhsatı ile yapı kullanma izin belgesini düzenlemek.
33) İmar planı değişikliklerine yapılan itirazları teknik yönden incelemek, değerlendirme raporu hazırlamak ve Belediye Meclisine sunulmak üzere Yazı İşleri Müdürlüğü’ne iletmek.
34) Yapı ruhsatı sürecinde TAKBİS, MAKS ve ilgili elektronik sistem entegrasyonlarını sağlamak, ruhsat belgelerini elektronik ortamda düzenleyip arşivlemek.
ARAÇ BAKIM VE ONARIM HİZMETLERİNE İLİŞKİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
MADDE 13-
Fen İşleri Müdürlüğü, belediyeye ait araçların bakım, onarım, servis hizmetleri ve teknik yeterliliğinin sürdürülebilirliği amacıyla aşağıdaki görevleri yürütür:
1) Belediyeye ait tüm araç, iş makinesi ve ekipmanların periyodik bakım, motor-mekanik onarım, elektrik sistemleri, yağ ve filtre değişimi gibi işlemlerini yapmak veya yaptırmak.
2) Arıza durumlarında gerekli tespitleri yaparak zamanında müdahale sağlamak; yapılan tüm işlemleri kayıt altına almak ve izlenebilirliğini sağlamak.
3) Tüm araçların bakım takibini yapmak üzere çizelge ve programlar oluşturmak, bu programlar doğrultusunda işlemleri zamanında yürütmek.
4) Kullanılan yedek parça, teknik ekipman, sarf malzemeleri ve atölye araç-gereçlerinin kontrolünü yapmak; eksilen veya kullanım ömrü dolanları tespit ederek yenilenmelerini sağlamak.
5) Araç bakım ve onarım hizmetleri kapsamında kullanılan tüm malzeme ve demirbaşların kayıtlarını tutmak, düzenli sayımını yapmak ve ilgili sistemlerde güncel olarak izlemek.
6) İş güvenliği ve iş sağlığı mevzuatına uygun olarak bakım alanlarında gerekli koruyucu ekipman, uyarı levhası ve emniyet tertibatlarını bulundurmak ve kullandırmak.
7) Belediyeye ait araç filosunun teknik durumu, arıza geçmişi, bakım sürekliliği gibi hususlara ilişkin düzenli istatistiki veriler oluşturmak ve raporlamak.
8) 05/09/2024 tarihli ve 40 sayılı Belediye Meclis Kararı ile oluşturulan, eski hizmet binası arkasında yer alan 130 m² büyüklüğündeki demir makaslı sistemden oluşan araç bakım alanında, bakım ve onarım hizmetlerini etkin ve güvenli şekilde yürütmek.
9) Yeni araç, iş makinesi ve ekipmanların envantere dâhil edilmesiyle ilgili olarak hibe, satın alma, kiralama veya ihale süreçlerine teknik destek sağlamak; ilgili belge ve şartnameleri hazırlamak.
10) Belediyeye ait araçların trafik tescil, sigorta, muayene, ruhsat ve plaka işlemleri gibi yasal sorumluluklarını takip etmek ve ilgili birimlerle koordineli yürütmek.
TEMİZLİK HİZMETLERİNE İLİŞKİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
MADDE 14-
Fen İşleri Müdürlüğü, belediye sınırları içinde çevre sağlığı ve temizlik hizmetleri kapsamında aşağıdaki görevleri yürütür:
1) Cadde, sokak, meydan ve kaldırımların temizlenmesini ve genel çevre düzeninin sağlanmasını yürütmek veya yürüttürmek.
2) Yol süpürme aracı temin edilmesi hâlinde, bu araçların cadde ve sokaklarda periyodik ve programlı şekilde çalışmasını sağlamak.
3) Belediye sınırları içindeki konut, işyeri ve kamusal alanlarda oluşan evsel atıkların çöp konteynerlerinden toplanmasını ve bertaraf alanına nakledilmesini sağlamak.
4) Kullanımdaki çöp konteynerlerinin uygun alanlara yerleştirilmesini sağlamak, kırılan, hasar gören veya yetersiz kalan konteynerlerin bakım, onarım, temizlik, yıkama ve dezenfekte işlemlerini yapmak veya yaptırmak.
5) Mahalle araları, ara sokaklar, arsa kenarları ve semt pazarlarında oluşan atıkların toplanması ve çevre temizliğinin sağlanması işlemlerini yürütmek.
6) Eğitim kurumları, ibadethaneler, sağlık kuruluşları ve benzeri ortak kullanım alanlarında talep hâlinde temizlik desteği sağlamak.
7) Vatandaşlardan ve kurumlardan gelen çevre temizliği taleplerini değerlendirerek yerinde inceleme yapmak, gerekli temizlik çalışmalarını başlatmak ve ilgililere bilgi vermek.
8) Ambalaj atıklarının kaynağında ayrı toplanması, geçici depolanması ve geri dönüşüme yönlendirilmesine yönelik faaliyetleri desteklemek ve teşvik etmek.
9) “Atık Pil ve Akümülatörlerin Kontrolü Yönetmeliği” çerçevesinde atık pillerin ayrı toplanması, taşınması ve bertarafını sağlamak.
10) Elektrikli ve elektronik atıkların lisanslı tesislere ulaştırılması, ayrıştırılması, geri dönüşümü ve bertaraf sürecini yürütmek.
11) Bitkisel atık yağların çevreye zarar vermeden toplanması amacıyla lisanslı firmalarla protokol yapmak, kontrol, denetim ve bertaraf süreçlerini takip etmek.
12) Temizlik araç ve ekipmanlarının sayısını, işlevselliğini ve verimliliğini artırmak amacıyla sistemin geliştirilmesine ve modernleştirilmesine yönelik çalışmalar yürütmek.
13) Moloz, inşaat atığı, evsel olmayan büyük hacimli atıklar ve kaçak çöp dökümlerini önlemek amacıyla denetim yapmak, ilgili birimlerle koordinasyon sağlamak ve gerekli tedbirleri almak.
14) Koltuk, kanepe, dolap, beyaz eşya gibi büyük hacimli atıkların toplanmasını organize etmek; kullanılabilir durumda olan eşyaların ihtiyaç sahiplerine ulaştırılmasını sağlamak.
15) Halkın çevre temizliği konusundaki duyarlılığını artırmak amacıyla broşür, afiş, bilgilendirme çalışmaları ve kampanyalar düzenlemek.
16) 2872 sayılı Çevre Kanunu, Sıfır Atık Yönetmeliği, Belediye Temizlik Hizmetleri Yönetmeliği ve diğer ilgili mevzuatlar kapsamında belediyeye verilen görevleri yerine getirmek.
17) Temizlik hizmetlerine ilişkin araç-gereç ihtiyacını belirlemek, bütçe planlaması yapmak ve maliyet analizleri ile verimlilik raporları oluşturmak.
18) İlçedeki mezarlık alanlarının temizlik, ot biçimi, çevre düzenlemesi, ağaç budama, çimlendirme, sulama ve bakım çalışmalarını yürütmek veya yürüttürmek; mezarlık içi yolların düzenini sağlamak ve yapılan işlemleri periyodik olarak kontrol etmek
SU VE KANALİZASYON HİZMETLERİNE İLİŞKİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
MADDE 15-
Fen İşleri Müdürlüğü, ilçe sınırları içerisinde içme suyu, kanalizasyon ve yağmur suyu hizmetlerine ilişkin aşağıdaki görevleri yürütür:
1) İlçenin içme suyu ihtiyacının karşılanması amacıyla projelendirme, kaynak tespiti, altyapı planlaması ve uygulama çalışmalarını yürütmek.
2) İçme suyu şebekesindeki arıza, kaçak, kırık ve patlak gibi durumlara müdahale ederek arızaların onarımını yapmak veya yaptırmak.
3) İçme suyu ana isale hatlarının ve ara bağlantı hatlarının periyodik bakım ve kontrolünü sağlamak, olası risklere karşı önleyici çalışmalar yapmak.
4) Yeni içme suyu hatlarının projelendirilmesini, borulama, bağlantı ve kazı çalışmalarını yürütmek, kaçak su bağlantılarını tespit ederek yasal işlem yapılmasını sağlamak.
5) İçme suyunun dezenfekte edilmesini sağlamaki, düzenli su analizleri yaptırarak sağlık ve kalite standartlarına uygunluğunu takip etmek.
6) Su depoları, terfi merkezleri, pompalar ve içme suyu yapılarının bakım, onarım ve işletmesini sağlamak, bu sistemlerin enerji, mekanik ve elektrik aksamlarının kontrolünü yapmak.
7) Kanalizasyon şebekesinde meydana gelen arızalara müdahale etmek, boru yenileme, baca temizliği, bağlantı ve onarım işlemlerini gerçekleştirmek.
8) Kanalizasyon terfi merkezleri, logar ve bacaların periyodik temizlik ve bakımını yaparak hatların tıkanıklık riskini azaltmak.
9) Yağmur suyu ızgaralarının, hatlarının ve menfezlerin periyodik temizliğini yapmak; tıkanıklıkların giderilmesi ve sel riskinin azaltılması için gerekli önlemleri almak.
10) İçme suyu, kanalizasyon ve yağmur suyu hatlarına ilişkin yeni hatların planlamasını yapmak, projelerini hazırlamak ve uygulamak.
11) Su, kanalizasyon ve yağmur suyu altyapılarına ilişkin verileri sayısal ortama aktarmak, Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) ve imar planları ile entegrasyonunu sağlamak, altyapı envanterini oluşturmak ve düzenli olarak güncellemek
12) İçme suyu ve kanalizasyon bağlantılarını yapmak veya yetkilendirilmiş teknik elemanlar aracılığıyla yaptırmak, uygunluk kontrollerini gerçekleştirmek.
13) Yol kotunun altında kalan veya trafik ve yaya güvenliğini tehdit eden rögar, yağmur suyu ızgaraları ve kanalizasyon kapaklarını yol seviyesine yükseltmek.
14) Su depolarının periyodik temizlik, dezenfeksiyon ve bakım işlemlerini yapmak veya yaptırmak, su seviyesi, kaçak ve sızıntı kontrollerini gerçekleştirmek.
15) İlçedeki tüm içme suyu, kanalizasyon ve yağmur suyu altyapısına ilişkin bakım, onarım, genişletme, iyileştirme ve modernizasyon çalışmalarına ilişkin yıllık plan ve raporlar hazırlamak.
16) Mevzuata aykırı bağlantılar, ruhsatsız müdahaleler ve izinsiz kanal açma işlemleriyle ilgili tespitler yapmak, ilgili birimlere bildirimde bulunmak ve yasal sürecin takibini yapmak.
ULAŞTIRMA HİZMETLERİNE(OTOBÜS İŞLETMESİ) İLİŞKİN KAPSAMINDA GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLAR
MADDE 16-
Fen İşleri Müdürlüğü, ilçe ile şehir merkezi arasında toplu ulaşım hizmetlerinin güvenli, düzenli ve mevzuata uygun şekilde yürütülmesini sağlamak üzere aşağıdaki görevleri yerine getirir:
1) Baskil–Elazığ arası belediye otobüs seferlerini planlamak, güzergah, saat ve sefer sayılarını belirlemek ve ihtiyaç halinde revize etmek.
2) Otobüs işletmesine ilişkin yetki belgeleri ( D4 yetki belgesi vb.), ruhsat, tescil ve plaka işlemlerinin takibini yapmak, süresi dolan belgelerin yenilenmesi için gerekli başvuruları koordine etmek.
3) Otobüs şoförlerinin görevlendirilmesini sağlamak, vardiya çizelgesi, yıllık izin planlaması ve mesleki yeterlilik belgelerinin takibini yapmak.
4) Şoförlere yönelik hizmet içi eğitim programlarını düzenlemek, yolcu memnuniyeti, güvenlik ve mevzuata uygunluk konularında bilgilendirme faaliyetlerini yürütmek.
5) Sefer öncesinde otobüslerin yakıt durumu, dış temizlik ve genel kontrollerinin yapıldığını denetlemek ve gerekli hazırlıkların koordinasyonunu sağlamak.
6) Otobüs duraklarının periyodik bakımını koordine etmek, yolcu konforunu artırmaya yönelik öneriler geliştirmek ve gerekli teknik düzenlemelerin yapılmasını ilgili birimlere iletmek.
7) Vatandaşlardan gelen şikayet, öneri ve talepleri ilgili mevzuat ve iç yazışma düzenine uygun şekilde değerlendirerek ulaşım hizmetlerinin iyileştirilmesine yönelik işlemleri başlatmak, hizmet kalitesini artırıcı öneriler geliştirmek.
8) Karayolları Trafik Kanunu, Karayolu Taşıma Yönetmeliği ve ilgili mevzuat kapsamında toplu taşıma hizmetlerine ilişkin gerekli teknik ve uygulamaya dönük önlemleri almak, şoförleri mevzuat konusunda bilgilendirmek.
9) Sosyal ve kültürel etkinlikler (düğün, gezi, organizasyon vb.) için otobüs taleplerini değerlendirmek, Fen İşleri Müdürü onayıyla Başkanlık Makamına sunmak ve uygun görülen talepler için taşıma organizasyonunu yapmak.
10) Belediye Meclisi tarafından belirlenen ücret tarifelerine uygun şekilde tahsilat süreçlerinin yürütülmesi amacıyla Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordinasyonu sağlamak.
11) Otobüs filosuna yeni araç kazandırılması veya hizmet dışı bırakılması işlemlerine ilişkin teknik rapor, dosya ve ihale belgelerini hazırlamak ve Başkanlık onayına sunmak.
12) Otobüslerin trafik tescil, ruhsat, sigorta, muayene, egzoz emisyon gibi işlemlerinin zamanında yapılabilmesi için takvimsel takipleri yürütmek, ilgili işlemleri Araç Bakım ve Onarım Hizmetleri ile koordine etmek.
13) Sefer programlarının etkinlik ve verimlilik açısından değerlendirilmesi amacıyla istatistikî veriler toplamak; rapor ve öneriler hazırlayarak üst yönetime sunmak.
Müdürlük yetkisi
MADDE 17 - Fen İşleri Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan ve 5393 sayılı Belediye Kanunu'na dayanarak Belediye Başkanı ve/veya Başkan Yardımcısı tarafından kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 18- Fen İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanı'nca verilen, bu yönetmelikte tarif edilen ve ilgili yasalarda belirtilen görevleri ivedilikle yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Fen İşleri Müdürün görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 19-
1) Fen İşleri Müdürlüğü’nü, Belediye Başkanı adına temsil eder, müdürlüğün tüm iş ve işlemlerinin mevzuata uygun şekilde yürütülmesini sağlar.
2) Müdürlüğün sevk, idare ve denetiminden sorumludur, yıllık planlama, iş bölümü ve hizmet süreçlerini düzenler.
3) Müdürlüğün yıllık faaliyet programı ve ihtiyaçlarını esas alarak harcama taleplerini oluşturur, onaylanan bütçe doğrultusunda yapım işleri, bakım-onarım faaliyetleri, teknik araç-gereç temini, mal ve hizmet alımları ile büro ihtiyaçlarına yönelik harcamaları gerçekleştirmek üzere harcama yetkilisi olarak görev yapar.
4) Müdürlük bünyesinde görev yapan memur, sözleşmeli personel, işçi ve şirket personelinin görev dağılımını yapar, görevlendirme yazılarında verilen işin kapsamı ile personelin yetki ve sorumluluğunu açıkça belirtir.
5) Belediye Başkanının talimatları, Belediye Meclisi kararları ve yatırım programı doğrultusunda gelen iş ve taleplerin karşılanmasını sağlar.
6) Müdürlük ile diğer müdürlükler ve kurumlar arasında işbirliği ve koordinasyonu yürütür.
7) Müdürlüğe bağlı tüm görev alanları arasında düzenli ve uyumlu çalışma ortamının oluşmasını sağlar.
8) Personelin özlük işlemleri (izin, sicil, terfi, disiplin vb.) ile ilgili süreçleri Yazı İşleri Müdürlüğü ile koordineli şekilde takip eder.
9) Müdürlüğe EBYS sistemi üzerinden havale edilen evrakların konu ve içeriğine göre ilgili personele yönlendirilmesini sağlar, iş ve işlemlerin zamanında tamamlanmasını denetler.
10) Encümen, komisyon ve çalışma grubu toplantılarına müdürlük adına katılım sağlar, gerektiğinde görüş bildirir.
11) Afet, kriz ve olağanüstü durumlarda Valilik, Kaymakamlık veya Başkanlıkça verilen görevleri yerine getirir.
12) Fen İşleri Müdürlüğü alt birimlerinde yürütülen iş ve işlemleri mevzuat, teknik standartlar ve belediye politikalarına uygunluk açısından denetler, işlerin doğru ve zamanında yapılmasını sağlamak amacıyla personel ve birimlere gerekli talimatları verir.
13) Müdürlük bünyesinde sunulan hizmetlerin kalitesini artırmak amacıyla, iş süreçlerini analiz eder, ihtiyaçlara göre iyileştirme ve geliştirme çalışmaları yapar. Ayrıca, verilen hizmetlere ilişkin tüm kayıtların eksiksiz ve düzenli olarak tutulmasını sağlar, bu kayıtların güncel ve erişilebilir olmasına yönelik takibi yapar
14) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümleri doğrultusunda, müdürlük görev alanına giren yapım, bakım, onarım, mal, hizmet alımları ile kiralama işlemlerine ilişkin ihale süreçlerini planlamak, yürütmek, denetlemek ve sonuçlandırmak, ihale dosyalarının mevzuata uygunluğunu sağlamak.
15) Müdürlüğün görev alanlarında fiilen çalışan personelin günlük iş akışını ve hizmet planlamasını denetler, görevlerin etkin ve zamanında yerine getirilmesini sağlar.
16) Personel görevlendirme, çalışma saatlerine uyumun takibi, performans izleme ve disiplin işlemleriyle ilgili resmi süreçlerin Yazı İşleri Müdürlüğü ile koordine edilerek yürütülmesini sağlar.
17) Stratejik plan, performans programı ve faaliyet raporlarına esas teşkil edecek müdürlük çalışmalarını izler, değerlendirir ve gerekli raporlamaları yapar.
18) İlgili mevzuat uyarınca kendisine verilen diğer görevleri yerine getirir.
19) Müdürlüğe bağlı tüm personelin çalışmalarını denetler; iş sağlığı ve güvenliği, kamu malının korunması ve hizmet kalitesi açısından gerekli önlemleri alır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV VE HİZMETLERİN İCRASI
Görevin alınması
MADDE 20- Müdürlüğe ait iş ve işlemlere ilişkin belgeler, dosyalar ve görevler uygun kayıt yöntemleriyle ilgilisine teslim edilir; teslim kayıtları Müdürlük bünyesinde düzenli şekilde tutulur.
Görevin planlanması
MADDE 21 – Fen İşleri Müdürlüğündeki tüm görev ve hizmetler, Fen İşleri Müdürü tarafından yapılan iş planlaması çerçevesinde, birimler arası uyum ve hizmet önceliği dikkate alınarak yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 22 – Fen İşleri Müdürlüğü personeli, kendilerine verilen görevleri yürürlükteki kanun, yönetmelik ve talimatlara uygun biçimde, gereken özen ve ivedilikle yerine getirmekle yükümlüdür
BEŞİNCİ BÖLÜM
İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 23-
1) Müdürlük bünyesinde görev yapan personel arasında koordinasyon ve görev dağılımı, Mali Hizmetler Müdürü tarafından sağlanır.
2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar, konularına göre dosyalanarak Müdüre sunulur.
3) Müdür, gelen evrakları ve iş talimatlarını gereğine göre ilgili personele zimmetle tevzi eder.
4) Bu Yönetmelikte yer alan görevliler, ölüm haricindeki görev değişikliği durumlarında; kendilerinde bulunan tüm dosya, yazı, belge ve zimmetli eşyaları çizelge halinde devir-teslim yapmakla yükümlüdür. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılış işlemleri tamamlanamaz.
5) Personelin vefatı halinde, kendisine zimmetli yazı, belge ve diğer demirbaşlar, ilgili birim amirinin hazırlayacağı tutanakla kayıt altına alınır ve yeni görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 24 - 1) Müdürlükler arası resmi yazışmalar, Mali Hizmetler Müdürünün imzasıyla yürütülür.
2) Belediye dışı kamu kurumları, özel/tüzel kişiler ve diğer resmi mercilerle yapılacak yazışmalar, konunun niteliğine göre Mali Hizmetler Müdürü ile Belediye Başkanı ve/veya görevlendirilmiş Başkan Yardımcısının imzasıyla gerçekleştirilir.
ALTINCI BÖLÜM
EVRAKLARLA İLGİLİ İŞLEMLER VE ARŞİVLEME
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE 25–
Müdürlüğe havale edilen evraklar, EBYS üzerinden Müdür tarafından ilgili personele yönlendirilir. Giden evraklar, imza işlemleri tamamlandıktan sonra resmi yollarla ilgili kurum ve kuruluşlara gönderilir. Gelen ve giden tüm evraklar, elektronik belge yönetim sistemi üzerinden kayıt altına alınır ve takip edilir
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 26 –
1) Müdürlük tarafından yapılan tüm yazışmalar esas olarak Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) üzerinden yürütülür ve kayıt altına alınır.
2) EBYS üzerinde bulunan ve elektronik ortamda arşivlenen belgeler dışındaki, fiziksel olarak saklanması gereken evraklar ise konularına göre dosyalanarak klasörlerde muhafaza edilir.
3) Arşivlenmesi gereken fiziki belgeler, işlemleri tamamlandıktan sonra arşiv sistemine kaldırılır ve gerektiğinde erişilebilir olacak şekilde düzenli biçimde saklanır.
4) Arşivde bulunan evrakların korunması, düzenlenmesi ve gerektiğinde çıkarılmasından, bu görevi yürüten personel ile birim amiri müştereken sorumludur
YEDİNCİ BÖLÜM DENETİM
Denetim, personel sicil ve disiplin hükümleri
MADDE 27 –